"Instrukcja obsługi p.a.t.y.k.a" w Akademii Teatralnej w Białymstoku
Spektakl „Instrukcja obsługi p.a.t.y.k.a” w reżyserii Tymona Antoniuka według tekstu Grzegorza Kasdepke zostanie premierowo wystawiony 15 grudnia w Teatrze Szkolnym im. Jana Wilkowskiego Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku.
Spektakl powstał na zlecenie Xylopolis Centrum Sztuki i Nauki o Drewnie, aby reprezentować region podczas Światowej Wystawy EXPO 2025 w Osace w Japonii. Przeznaczony jest dla widzów w każdym wieku, szczególnie zaś kierowany jest do dzieci od 5 do 10 lat.
Światowa wystawa EXPO 2025 w japońskiej Osace będzie hołdem oddanym ludzkiej innowacyjności – a zatem także ludzkiej wyobraźni. I to właśnie wyobraźnia jest niezwerbalizowaną, lecz główną bohaterką zabawnej sztuki plenerowej „Instrukcja obsługi patyka”, która przyciągnie uwagę przechodnia w każdym wieku.
Oto widzimy trzy postacie: znudzone Dziecko i dwoje zatroskanych Dorosłych: Duży oraz Dziadek – którzy wciąż jeszcze pamiętają jak wspaniale można się bawić choćby i patykiem! Pytanie czy w naszych czasach patyk może być bardziej interesujący niż technologiczne nowinki? I czy my, ludzie, potrafimy jeszcze bawić się/pracować/żyć bez szczegółowych instrukcji? Innymi słowy: czy umiemy zaufać swojej intuicji i fantazji? Bo jeżeli nie ocalimy tych właśnie cech, nasza cywilizacja zacznie zjadać własny ogon: nie będzie jej rozwoju, bez rozwoju dziecięcej wyobraźni. Ratunek w patyku!
Aktorzy: Kacper Rokosz, Julia Czerniewicz i Mateusz Wyżliński grają w maskach. Scenografię, kostiumy i plakat zaprojektowała Małgorzata Tarasiewcz-Wosik. Muzyka Macieja Cempury jest wykonywana na instrumentach drewnianych. W spektaklu o uniwersalnym przekazie prawie nie ma słów, ale realizatorzy liczą na to, że przesłanie zrozumie i japońska i międzynarodowa publiczność światowej wystawy w Osace.
#naszteatr #premiera #teatr #kultura #teatrdladzieci #akademiateatralnabiałystok @akademiateatralnabialystok @grzegorzkasdepke @mefistooofeles @juliaczerniewicz @mateoni @mcempura